روضه خوانی برای شاه
در مراسم روضه برای شاه، روضه خوان مجموعه ای از خدمات و اقدامات مثبت آخرین شاه ایران را توضیح می دهد و اشاره می کند که او مرد مظلومی بود. شاه بیمار و مظلوم کشور را ترک می کند و آواره جهان می شود. شاه سرانجام در غربت با خون دل از جهان می رود. همانطور که مشتی زبانباز و مزدور امام حسین را در کربلا تنها گذاشتند، مشتی ملت نادان نیز به شاه پشت کردند و باعث آوارگی او شدند. این ملت نادان گیر خمینی افتادند و قدر شاه را فهمیدند که دیگر دیر شده بود. آی کجایی شاه مظلوم که بیای ببینی چی بسر ملتت اومده 😭. آخه خلق نادان این چه بود که با خودتون و شاه مظلوم کردید😭 آی الهی کرونا بگیری ملکه انگلیس که مار رو بروز سیاه نشوندی 😭. روضه به اینجاها که میرسه چند نفری هم غش می کنند 😂.
هر جمعی حق دارد مراسم مذهبی یا فرقه ای خودش را داشته باشد و از اینظر نمی توان کسی را نکوهش کرد اما به نام چنین مراسم و گروههایی صفت سیاسی دادن کفر آدم را در می آورد.
اگر برای امام حسین روضه می خوانند چون در قدرت نبود و با حکومت زمان خود در افتاد. روضه خوانی برای شاه مملکتی که تمامی قدرت و اختیارات کشور را در دست داشت، ذوق و نوآوری بی نظیری می طلبد که فکر نکنم بجز ایرانی در هیچ ملت دیگری مشاهده شود.
محمد رضا شاه یکی از بزرگترین ارتشهای جهان را داشت. سازمان امنیتی عریض و طویل در اختیارش بود. قدرت داشت در مورد هر موضوعی فرمان بدهد. اغراق نیست اگر بگوییم ایران آن دوران توسط او اداره و فرماندهی می شد. آنچه در ایران اتفاق افتاد انقلاب بود و تغییر رژیم، پدیده ای که بارها و بارها در تاریخ رخ داده است و کسی بخاطر سرنگون شدن حاکم روضه خوانی نکرده است.
روضه خوانی شاهانه را باید در رده تفریح و سرگرمی طبقه بندی کرد که مورد علاقه برخی از ایرانیان می باشد.

نظرات
ارسال یک نظر